Page 117 - Book Harf Bartar Koli
P. 117

‫ت) مصاحبهها ‪115‬‬

‫واقع ًا به اوج برسد و زیربنای باشگاه محیطزیست بین دانشجویان محکم شود و کمک کرد به اینکه‬
‫مفهوم سازمان در شبکه واحدهای جهاددانشگاهی جا بیفتد‪ .‬به نظرم این سه مورد از مواردی بود که‬
‫در زمان بنده در سازمان نهادینه شد؛ ولی باید اعضای تیم ثابت باشد و افراد و نیروهای سازمان به‬
‫بخشهای مختلف جهاد بروند‪ .‬نکتۀ دوم این است که در عین حالی که اعضای سازمان نباید تغییر‬
‫چندانی داشته باشند‪ ،‬سازمان دانشجویان باید جوان هم بماند‪ .‬فردی که بلندمدت در سازمان بماند‪،‬‬
‫دیگر جوان و خلاق نخواهد بود! نکتۀ بعدی بحث ادغام بود و چالشهای همکاری مراکز با جنس‬
‫متفاوت برنامه و نیروی انسانی که در نهایت هم خودم ترجیحم این بود سازمان را به عزیز دیگری از‬
‫بدنه مجموعه سازمانی تحویل دهم و همزمان که بحث مأموریت در حوزه مشارکتهای اجتماعی‬

                         ‫بهزیستی پیش آمده بود‪ ،‬بهنوعی فرصت را برای این امر مغتنم شمردم‪.‬‬

                                             ‫به نظر خودتان بهترین دستاورد دوران شما چه بود؟‬

‫همان طور که عرض کردم‪ ،‬حضور بلندمدت به سازمان کمک کرد مناظره واقعاً به اوج برسد و زیربنای‬
‫باشگاه محیطزیست بین دانشجویان محکم شود و کمک کرد به اینکه مفهوم سازمان در شبکه‬
‫واحدهای جهاددانشگاهی جا بیفتد‪ .‬به نظرم این سه مورد از مواردی بود که در زمان بنده در سازمان‬

                                                                              ‫نهادینه شد‪.‬‬
‫بهترین دستاوردهای کل تیم سازمان در زمان موردنظر‪ ،‬راهاندازی شبکههای دانشجویی مستقل‬
‫و ارزشمند برای جهاددانشگاهی بود که کار بلندمدت و ارزشمندی بود‪ .‬همین طور بلوغ الگوی‬
‫مسابقات مناظره و تبدیلشدن به برندی برای معرفی جهاددانشگاهی در حوزه فعالیتهای دانشجویی‬
‫و همین طور تثبیت ساختار شبکه دانشجویی در داخل همه واحدهای جهاددانشگاهی که لزوم ًا با‬
‫رفتوآمد مدیران این فرهنگ از بین نرود‪ ،‬ولی مهمترین مسئله این بود که افق دید همکاران سازمان‬
‫و جهاد و حتی بیرون جهاد نسبت به مفهوم سازمان دانشجویان خیلی تغییر کرد تا جایی که بتواند‬
‫محور خلاقیتهای دانشجویی باشد وگرنه هرکدام از برنامهها بالاخره اگر به فکر زایش نباشند‪ ،‬عمر‬

                       ‫مفید خود را بهعنوان پیشانی فعالیتهای نوین جهاد از دست خواهند داد‪.‬‬

                                    ‫فعالیتی که میخواستید انجام دهید‪ ،‬ولی نتوانستید‪ ،‬چه بود؟‬

‫تبدیلشدن سازمان به شبکهای که نیروهای خلاق علمی و پژوهشی بتوانند فعالیت کنند؛ یعنی‬
‫سازمان به یک مرکز استعدادیابی تبدیل شود که نیازمند هماهنگی جدی حوزههای آموزش‪ ،‬پژوهش‪،‬‬
‫اشتغال و فرهنگی در خانوادهها داشت‪ .‬در حوزة فرهنگی این هماهنگی مشکل بود‪ ،‬چه برسد به سایر‬
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122