Page 115 - Book Harf Bartar Koli
P. 115

‫ت) مصاحبهها ‪113‬‬

‫هماهنگ ستاد فرهنگی هم بود که باید اجرا میکردیم‪ .‬یک پروژه هم برای شورای عالی انقلاب‬
‫فرهنگی انجام دادیم‪ .‬آمار و اطلاعات تمام گروههای دانشجویی در سراسر کشور را گرد آوردیم تا‬

                                           ‫بتوانیم دوباره ارتباطات و شبکهسازی را فعال کنیم‪.‬‬
‫دوران مسئولیت خودم را در سازمان را میتوانم در سه بخش تعریف کنم‪ ،‬بخش اول که به دنبال‬
‫برنامهریزی برای احیا و ایجاد جای پای مناسب در برنامههای نوین دانشگاهی از تجربههای گذشته سازمان‪،‬‬
‫بخش دوم ایجاد ثبات در برنامههای محوری به همراه ایجاد و توسعۀ شبکههای دانشجویی و بخش سوم‬

          ‫ورود به عرصهها و برنامههای جدید به همراه تقویت ساختار و شبکه داخلی سازمان در جهاد‪.‬‬
‫به همین خاطر در کنار برنامههای هماهنگ و پراکنده و ‪ ...‬در کنار ستاد‪ ،‬هدف اول ما در سازمان‬
‫الگوسازی گسترده مسابقات مناظره دانشجویی در تمام دانشگاههای کشور و معرفی آن به نام‬
‫جهاددانشگاهی بود که به کمک دکتر فیض معاون وقت فرهنگی جهاددانشگاهی و ستاد معاونت‬
‫فرهنگی و همه واحدهای جهاد‪ ،‬واقعاً کار سنگینی انجام شد‪ .‬حال‪ ،‬هدف ما از این کار متمرکز‬
‫چیست؟ از همان اول خیلیها تلاش میکردند که این طرح مناظره را از جهاد بگیرند و خودشان اجرا‬
‫کنند‪ .‬چند ماه با این چالش مواجه بودیم و درگیر این قضیه بودیم و باید واحدها را آموزش میدادیم‬
‫و پیگیری میکردیم تا این فرایند تکمیل شود؛ ولی نهایتاً تجربۀ خوبی شد تا افق دید همکاران در‬
‫سازمان و کل جهاد و حتی نگاه بیرونی نسبت به مناظره تغییر کند و سازمان زیر بار مسئولیت اجرای‬
‫مناظره فشار مضاعفی را متحمل شد؛ چراکه منابع مالی نداشتیم‪ .‬در این مسیر برخی از دوستان قدیم‬
‫سازمان که از ابتدای طراحی مسابقات هم در سازمان بودند‪ ،‬واقعاً تلاش و همکاری قابلتقدیری‬
‫داشتند‪ ،‬چه عزیزانی که به سازمان برگشته بودند‪ ،‬مانند آقای حمیدیان و آقای عنبری و چه بزرگوارانی‬
‫که بیرون سازمان بودند و برای مسابقات مناظره کاملاً همراه و همقدم در کنار ما بودند مانند دکتر‬
‫بشیر معتمدی و دکتر محمود علیگو و خیلی دوستان دیگری که اینجا نامبردن از تکتکشان خیلی‬

                                                                              ‫زمان میبرد‪.‬‬
‫در فاز دوم از سال ‪ ،۱۳95‬راهاندازی باشگاه محیطزیست را جدی شروع کردیم‪ .‬البته در جهت‬
‫ایفای نقش در ترویج و توسعه بحث صنایع خلاق و فرهنگی در معاونت فرهنگی جهاد تلاش زیادی‬
‫شد‪ ،‬ولی عمل ًا در سیاستگذاری کلان به دلایل مختلف ازجمله نگاه صرف کار دانشجویی به سازمان‬
‫درنهایت‪ ،‬این حوزه به مجموعههای تخصصی دیگری محول شد‪ .‬در این زمان که مصادف با معاونت‬
‫فرهنگی جناب دکتر پورعلی‪ ،‬به نوعی سازمان از بحث ساختاری و ادغام تا حدی رها شده بود و‬

                                        ‫فرصت تثبیت کارها و برنامهریزی برای آینده را داشت‪.‬‬
‫اما بالاخره در فاز دوم موفق شدیم شبکه گروهای دانشجویی حامی محیط زیست را خیلی جدیتر‬
‫در کشور فعال نماییم و واحدهای جهاد نیز در این رابطه وارد کار شوندکه باعث شد با کمک عزیزانی‬
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120