Page 63 - Book Harf Bartar Koli
P. 63

‫ت) مصاحبهها ‪61‬‬

       ‫ما به فکر تأسیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی بودیم‪،‬‬
               ‫چون عملاً به فکر بقای جهاددانشگاهی بودیم‬

                                     ‫علی منتظری‪‬‬

‫استفاده از تجارب سابقون و بزرگان جهاددانشگاهی و انتقال به نسلهای بعدی عضو این نهاد‪ ،‬یکی‬
‫از راهکارها برای ارتقای فعالیتهای سازمان دانشجویان است‪ .‬دکتر علی منتظری یکی از افرادی است‬
‫که در ایجاد‪ ،‬رشد و بالندگی سازمان دانشجویان ایران سهم زیادی را بر عهده داشته است‪ .‬محوریت‬

     ‫گفتوگوی ما با ایشان دربارة زمینهها‪ ،‬ضرورتها و روند ایجاد سازمان دانشجویان ایران است‪.‬‬

‫در زمان ریاست شما در جهاددانشگاهی‪ ،‬سازمان دانشجویان شکل گرفت؛ چه دغدغه و نیازی‬
             ‫موجب شد که مسئولان وقت جهاددانشگاهی به فکر تأسیس چنین سازمانی بیفتند؟‬

‫همانطور که مطلع هستید‪ ،‬جهاددانشگاهی مولود انقلاب فرهنگی است و تأسیس و بنای این نهاد‬
‫مبارک توسط جمعی از دانشجویان و اساتید مسلمان در جریان انقلاب فرهنگی اتفاق افتاد‪ .‬درنتیجه‪،‬‬
‫جهاددانشگاهی همیشه یک ماهیت دانشگاهی و دانشجویی داشته و دارد و در نام این نهاد هم بازتاب‬
‫پیدا کرده است‪ ،‬لذا بحث ورود یا حضور در دانشگاه و بهاصطلاح حضور دانشجویان در مجموعۀ‬

                            ‫جهاددانشگاهی یک امر پذیرفتهشده و همیشه لازم تلقی شده است‪.‬‬
‫منتها جهاددانشگاهی در دوران حیات خود‪ ،‬فرازونشیبهای زیادی را طی کرده است‪ .‬در ابتدای‬
‫تأسیس‪ ،‬جهاددانشگاهی عمدتاً در پی آن بود که مسائلی را که به تبع انقلاب فرهنگی در دانشگاهها‬
‫بروز و ظهور کرده‪ ،‬مدیریت کند و سامان بدهد‪ .‬از این دوره که گذشتیم‪ ،‬در سال ‪ ،۱۳۶۱‬دانشگاهها‬

‫‪ ‬دکتر علی منتظری رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی است و از ابتدای تأسیس جهاددانشگاهی در این نهاد‬
‫مشغول به فعالیت بوده و سه دوره عضو شورای مرکزی (طی سالهای ‪ ۱۳۶۴‬تا ‪ )۱۳7۱‬و سه دوره ریاست این مجموعه را به‬
‫عهده داشته است (طی سالهای ‪ ۱۳7۶‬تا ‪ .)۱۳۸۴‬دکتر منتظری در تمام طول فعالیتهای سازمان دانشجویان ایران‪ ،‬همواره‪،‬‬

                                                ‫راهنما و مشاوری دلسوز برای تحقق مأموریتهای این سازمان بودهاند‪.‬‬
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68