Page 85 - Book Harf Bartar Koli
P. 85

‫ت) مصاحبهها ‪83‬‬

             ‫سازمان دانشجویان‪ ،‬گلخانة جهاددانشگاهی است‬

                                      ‫سعید بابائی‪‬‬

                                                            ‫لطف ًا خودتان را معرفی کنید؟‬
‫سعید بابائی هستم‪ .‬فروردین سال ‪ ۱۳۸۴‬با آقای دکتر حبیبی برای راهاندازی سازمان دانشجویان‬
‫آمدم‪ .‬در ابتدا در اتاق کنفرانس کنار اتاق معاون فرهنگی مستقر شدیم و بعداً کمکم افراد دیگری به‬
‫سازمان اضافه شدند‪ .‬بنده فارغالتحصیل مقطع کارشناسی رشتۀ زمینشناسی از دانشگاه تهران و‬

                       ‫کارشناسیارشد علوم قرآن و حدیث از دانشگاه علوم حدیث و قرآن هستم‪.‬‬
‫در سالهای اول فعالیت سازمان‪ ،‬ریاست چندان معنایی نداشت و همه بهصورت تیمی کار‬
‫میکردیم‪ .‬از تایپیست گرفته تا کسی که اسم ًا حکم مدیریت داشت‪ ،‬همگی دوستانه و تیمی کار‬
‫میکردیم و این تیم ترکیبی از نیروهای اداری و دانشجویان علاقهمندی بود که در آن گروه خاص با‬

                             ‫محوریت مشترک برای دستیابی به اهداف خاص فعالیت میکردند‪.‬‬
‫من تا دی ‪ ۱۳92‬در سازمان دانشجویان بودم و الان بیش از ده سال است که مأمور هستم‪ .‬قبل‬
‫از سازمان بهزیستی هم در هلال احمر بودم‪ .‬ضرورت ایجاب کرد و خواست اصلی آقای دکتر منتظری‬
‫هم این بود که سازمان دانشجویان باید جایی باشد که دانشجویان تازهنفسِ خوشفک ِر خلاق و انقلابی‬
‫را وارد جهاددانشگاهی کند‪ .‬خواستی که بعداً تعبیر و تبدیل به یک برند شد و گفتیم سازمان‬
‫دانشجویان‪ ،‬گلخانۀ جهاددانشگاهی است یا برای آنهایی که نگاه پژوهشمحور داشتند‪ ،‬میگفتیم‬
‫سازمان دانشجویان‪ ،‬رویان جهاددانشگاهی است‪ ،‬یعنی جایی که بناست هرکسی در هر گروه فرهنگی‬
‫‪ -‬اجتماعی یا پژوهشی بخواهد فعالیت کند‪ ،‬باید از درگاه سازمان دانشجویان عبور کند‪ .‬شاید برای‬
‫برخی همکاران پژوهشی چندان قابلقبول و خوشایند نبود؛ ولی خواست ما این بود که کسی که‬
‫میخواهد وارد جهاددانشگاهی شود‪ ،‬باید در درجۀ اول فرهنگ جهادی را بفهمد و جهادی شود و بعد‬
‫وارد جهاد شود و در بخشهای مختلف آن فعالیت کند و اگر این را فهمید‪ ،‬میشود کسی مثل دکتر‬

‫‪ ‬رئیس سازمان دانشجویان ایران طی سالهای ‪ ۱۳۸۶‬تا ‪۱۳۸7‬و مدیرکل فعلی امورکودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور‬
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90