Page 105 - Book Harf Bartar Koli
P. 105

‫ت) مصاحبهها ‪103‬‬

‫دیگر بودند و واقعاً این برای پیشبرد اهداف و برنامههای سازمان بسیار حائز اهمیت و کمکحال بودند‪.‬‬
‫ولی هنوز بزرگترین ضعف در دورة کاظمی چه بود؟ اینکه واحدهای استانی مطابق چارتی که برای‬
‫آنها پیشبینی‪ ،‬طراحی و تدوین شده بود‪ ،‬همانند دفتر مرکزی سازمان دانشجویان فعال نبودند و‬
‫این فرهنگ و فضای جهادی که در سازمان دانشجویان در تهران حاکم بود‪ ،‬در استانها چندان حاکم‬
‫نشده بود‪ ،‬بهجز یکی دو واحد مثل خراسان‪ ،‬فلذا آقای کاظمی برای اینکه واحدها را فعال و درگیر‬
‫برنامهها کند‪ ،‬برنامهها و طرحهای سازمان را پیاپی اجرا کرد و از واحدها هم خواست که درگیر اجرای‬

                          ‫برنامهها شوند و این به نظرم فتح الفتوح آقای کاظمی به شمار میآید‪.‬‬
‫نقطه ضعف دکتر فاتح این بود که میتوانست با همان امکاناتی که از قبل طراحی و پیشبینی‬
‫کرده بود‪ ،‬کار خیلی بزرگی انجام دهد و شبکۀ جذب نیروی انسانی قوی طراحی کرده و سازمان‬
‫دانشجویان را به هلدینگ فرهنگی تبدیل کند‪ .‬اِشکال و ضعف دکتر حبیبی چه بود؟ ما صرف ًا کار‬
‫ستادی میکردیم‪ .‬یعنی ما کار اجرایی انجام نمیدادیم و کار ستادی ما با واحدهای استانی مرتبط‬
‫نبود‪ .‬فرضاً دکتر حبیبی مستقیم ًا با رئیس دانشگاه یزد مکاتبه میکرد و جهاددانشگاهی واحد یزد‬
‫هیچ اطلاع و ارتباطی با این موضوع نداشت! البته این هم به نوعی نقطه ضعف بود و هم نقطۀ قدرت‪.‬‬
‫چون این روند باعث میشد که رئیس سازمان با رؤسای دانشگاهها ارتباط نزدیکتری پیدا کند‪ .‬نقطۀ‬
‫قوت آقای بابائی هم این بود که علیرغم اینکه مدت کمی رئیس سازمان بود‪ ،‬ولی همۀ برنامههای‬

                      ‫سازمان شورا داشت و هیچ برنامهای بدون شورای دانشجویی وجود نداشت‪.‬‬

                                                     ‫اعضای شورای دانشجویی چه کسانی بودند؟‬

‫فرض ًا میخواستیم در حوزة حقوق یک برنامه برگزار کنیم‪ .‬جستوجو میکردیم فرض ًا آقای فلانی در‬
‫شیراز خیلی معروف بود‪ ،‬ایشان را دعوت میکردیم‪ .‬بعد در ادامۀ کار متوجه میشدیم که فلانی در تبریز‬
‫هم خیلی معروف هست‪ ،‬او را هم دعوت میکردیم و تعدادی از دانشجویان تهرانی را که در زمینۀ‬
‫موردنظر فعال بودند‪ ،‬هم به جمع اضافه میکردیم‪ .‬اینها میشدند اعضای شورای دانشجویی آن برنامه‬
‫و آنها (شورای دانشجویی) تصمیم میگرفتند که برنامه با چه شکلی‪ ،‬با چه محتوایی‪ ،‬چه زمانی و به‬
‫چه شیوهای اجرا شود؟! نتیجهاش؟ این بود که هیچکدام از برنامههای ما با ایام امتحانات دانشجویان‬

                       ‫تداخل نداشت و با کمترین ایراد و ِاشکال و انتقا ِد دانشجویی روبهرو میشد‪.‬‬
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110