Page 103 - Book Harf Bartar Koli
P. 103
ت) مصاحبهها 101
چون فرصتمان تمام شده بود و آقای یادگاری هم اعتقادی به اینگونه فعالیتها نداشت ،برگزاری
همین سبک برنامهها داخل حوزههای منابع طبیعی بود.
آقای دکتر محمودی در زمان ریاست جمهوری دکتر احمدینژاد معاون سیاسی -امنیتی
استانداری استان تهران بود .به نظر من جزو نوابغ مدیریتی کشور بود با اینکه ازنظرِ سیاسی با من
اختلافنظرهای جدی داشت ،ولی عملکرد خیلی خوبی داشت! ایشان تماس گرفت با رئیس منابع
طبیعی استان تهران آقای عبدی و گفت آقای عبدی نمیخواهید پارک ملی خجیر را جنگلکاری
کنید؟! نمیدانم آقای عبدی پشت تلفن چه پاسخی داد و بعد آقای محمودی گفت :من هزینهاش را
میدهم .ما هم خیلی فوری و ضربتی برای درختکار ِی حدوداً دوازدههکتاری ،تعدادی دانشجو بردیم
و درختکاری کردیم .ما داخل خجیر و در بستر رودخانه کلی درخت کاشتیم .آقای دکتر سلاجقه
رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران بود ،ولی او بعدها رئیس سازمان جنگلها و مراتع و بعد ًا
معاون رئیس جمهور شد .ایشان هم همراه ما بود و بهتنهایی حدود هفتاد درخت کاشته بود .آخر کار
گفت پول کارگری مرا چه کسی میدهد؟ ما در تیرماه مجدداً رفتیم خجیر و آن درختها را آبیاری
کردیم .بعد ًا از آقای عبدی پرسیدم داستان چه بود؟! داستانی که آقای عبدی گفتند ،جالب بود .گفت
بستر این رودخانه بهشدت آمادة زمینخواری است ،ولی اگر داخل زمین کاشت انجام شود دیگر از
وضعیت بایر خارج میشود و جزو منابع طبیعی میشود .قانون منابع طبیعی هم یک سری الزاماتی
دارد و هزینۀ چنین کاری را افزایش میدهد .من بعد ًا فهمیدم برخی میخواستند بخشی از آن دوازده
هکتار را آتش بزنند! و ما میتوانستیم چنین پروژههایی را بیشتر بسط و گسترش دهیم.
سازمان دانشجویان به خاطر فعالیتهایی که در حوزة محیطِزیست انجام داد ،برترین تشکل
دانشجویی و برترین سازمان مردمنهاد در حوزة حفاظت از محی ِطزیست و منابع طبیعی کشور شد و
معاون رئیسجمهور به ما لوح تقدیر داد .به همین مناسبت برای بنده سخنرانی ترتیب داده بودند و
آن اولین سخنرانی بنده بود که در جمع گسترده انجام میدادم .به نظرم داخل یک سالن ورزشی بود
که جمعیت زیادی آمده بودند .اول خانم جوادی معاون رئیسجمهور صحبت کردند و بعد نوبت بنده
بود .خیلی استرس داشتم! رفتم پشت تریبون و گفتم :ما توانستیم بخش عمدهای از جنگلها را از
بین ببریم! آن زمان 27سال داشتم و هول شده بودم.
یکی از وظایف اصلی سازمان دانشجویان پرورش نیروهای انسانی کارآمد است .البته این افرادی
که پرورش مییابند ،باید افرادِ دغدغهمند و جامعنگر باشند و در سازمان توان مدیریتیشان افزایش
یابد .ما باید افرادی را پرورش دهیم که بتوانند خودشان و محیط پیرامونشان را اداره کنند .توانایی
ما زمانی بروز میکند که محیط پیرامون ما بزرگتر شود .زمانی در نقش پدر و مادر و زمانی هم در